Asia

China blocks El País’ digital edition

Carolina Añaños- The Chinese government has banned the online editions of El País and other international newspapers –including  The Guardian, Le Monde, Süddeutsche Zeitung and Asahi Shimbun– for cooperating in an investigation in opaque societies hold by members of the communist elite.

El País’ director, Javier Moreno, reported this restriction on his Twitter account last Wednesday. El País’ news site revealed that 16 magnates and 13 direct relatives to the Government’s upper echelon hold hidden enterprises in tax havens, especially in the British Virgin Islands.

The articles were published thanks to the document database kept by the International Consortium of Investigative Journalists (ICIJ), which was leaked by two management companies (Portcullis TrustNet and Commonwealth Trust) operating in the Virginias. These enterprises have exposed at least 25 opaque societies created by the communists’ elite. The case, though hidden to the Chinese population, is known at the net as #ChinaLeaks.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s